Samarbejdet med Trøffelshoppen begyndte i marts 2020, hvor vi udarbejdede en bæredygtig annonceopsætning med målsætningen om at få flere konverteringer på Trøffelshoppens webshop. Med annoncering på Facebook og Instagram oplevede Trøffelshoppens en stigning i omsætningen på over 500 % siden samarbejdets start.

For at indfri det potentiale som Trøffelshoppen har – med annoncering på Facebook og Instagram, handlede det især om at finde og derefter optimere de muligheder, der lå i at udvikle Trøffelshoppen på de digitale kanaler. Der eksisterede et stort potentiale for skalering af den digitale tilstedeværelse, hvilket har betydet følgende resultater i perioden marts 2020 til september 2020:

  • +74% mere trafik til webshop
  • +62% flere transaktioner på webshop
  • +87% af omsætningen har haft touchpoint med betalt annoncering

Samlet udvikling i index fra Q1 2020 til Q3 2020

0
TRANSAKTIONER
0
AD SPEND

Målsætning med Facebook og Instagram som omsætningsbærende kanaler

Da samarbejdet med Trøffelshoppen begyndte, var målsætningen at udvikle deres digitale forretning ved at drive trafik samt konverteringer til webshoppen med annoncering på Facebook og Instagram. Det handlede om at gøre kanalerne omsætningsbærende for webshoppen.

Med denne målsætning for øje kunne Trøffelshoppen blive markedsleder på et marked, der er præget af stigende konkurrence.

Resultaterne

Hvad gjorde vi for at opnå målsætningen?

Det første, vi gjorde, var at teste på en specifik kampagne. Baseret på data fra den første kampagne, gjorde vi strategiske overvejelser ift., hvordan Trøffelshoppen kunne opnå en stærk digital tilstedeværelse og øge omsætningen med betalt annoncering.

Fordi Trøffelshoppen er så stærkt et brand, handlede det om at få genaktiveret kunder og drive dem tilbage til webshoppen. Det betød, at vi havde øje for at få krog i allerede eksisterende kunder. Derfor fokuserede vi primært på disse tre områder:

  • Cross-channel-kampagner
  • Re-marketing
  • Retention

Ny moderne webshop

Udover at have opnået en højere omsætning via Facebook og Instagram annoncering, har Trøffelshoppen fået udarbejdet en ny webshop af vores udviklere. Dette gjorde vi for at sikre os, at webshoppen var konverteringsdygtig. På den måde forsikrer vi, at webshoppen var fejlfri, da den skulle annonceres. Dette har senere vist sig at være en god beslutning, da det har ført til en markant højere omsætning.

Trøffelshoppen har altså en fuld service-løsning hos os. Tre af de helt store opgaver, vi løfter for trøffelshoppen, er optimering af SEO, strategisk planlægning samt udarbejdelse af Facebook Ads og konverteringsoptimering på deres webshop. Hver måned arbejder vi på at tiltrække endnu flere kunder til Trøffelshoppen, der samtidig bliver til betalende kunder.

Er du klar til at snakke?
Vi sidder klar til at hjælpe dig!